Friday 17 March 2023

Gönüllü olun, gönüllülük ile kalın

Tekrar merhaha ben Ebru. 

Bu benim Tunustaki son ayım. Hergün farklı şeyler öğrenmeye devam ediyorum. 2. Ayımiçerisinde Fransızdan gönüllü olarak gelen Roxane, buradaki programını tamamlayıp evinedöndü. İkimizin de tek bir seçeneği vardı, o da ingilizce konuşmak. Bu sayede dil becerilerimi oldukça geliştirme şansına sahip oldum. Biz hergün anaokulunda gönüllü olarak çalışıyordukvegünün arta kalan zamanlarında bol bol yeni yerler keşfetmeye çalıştım. Tunus'ta nereyeyseher yere giden bir ulaşım aracı bulabilirsiniz. Günlük planlar yapıp görmediğimyeni yerleri görmekiçin yola çıkıyordum. Dil konusunda pek sorun yaşamadım, elbet sizi anlayacak birileri oluyor. Eğer olurda kendimi anlatamazsam son çare çeviri uygulamalarını kullanıyordum. 

Ben Tunustayken Dünya Kupası Maçları başlamıştı. Oradaki arkadaşlarımla ve mentörümlebir araya gelerek neredeyse bütün maçları izledik diyebilirim. Çoğunlukla yalnız hissetmiyorsunuz. Tunuslular Türkleri çok seviyor ve yeni tanıştığınız herkes şehri tanıtmak ya da yeni geleneksekyemekleri kesfedebilmeniz için sizi bir yerlere davet ediyorlar. Tabii bu biraz da sizin sosyal becerilerinize bağlı. Genel olarak arkadaş canlısı ve sıcak kanlı olduklarını söyleyebilirim. Sizdeaynı şekilde onlara sıcak kanlı davrandığınızda kendinizi yalnız hissetmeyeceginizden eminim. 

Biz gönüllü evimizde 3 kişi kalıyorduk. Mutfağı ortak kullanıyorduk yani mutfağı kullanankişi bir sonraki kişi için mutlaka temiz bırakıyordu. Aynı şekilde evin diğer bölümlerini de kullandıktansonra temiz bırakıyorduk. Gönüllü olarak çalıştığım anaokulda birçok kutlama ve partiye denkgeldim. Sonbaharın gelişini kutlamak için sonbahar temalı bir parti düzenledik ve herkes sonbahar temalı renkler giyinmişti. Ayrıca bu mevsimde yetişen meyvelerden oluşan bir yemekmasası kurmuştuk. Nar ve hurma en önemli konuğumuzdu diyebilirim. O gün hemen hemenherşeyin içinde nar ve hurma bulunuyordu. Yılbaşında da bir parti düzenlemiştik. Bütün çocuklar o gün kırmızı kıyafetleri ve mutlu suratlarıyla çok güzeldi. Birbirinden güzel süslemeler veyiyecekler, pastalar, kekler bulunuyordu. Çocuklarin eglenebilecegi bir ortambulunuyordu. Anaokulu öğretmenleri, çalışanları ve müdürü sıcakkanlı ve anlayışlı kişiler. Sizinle İngilizcekonuşmak için çabalıyorlar ve her konuda yardımcı olmak istiyorlar. Anaokulu müdürümüzAmira bizi birkaç kere kahve içmeye ve yemek yemeye davet etmişti. Sosyalleşebileceğinizbirçok ortam oluyor. Önemli olan bunları sizin nasıl değerlendirdiğiniz. 

Tunus'a geldikten sonra herkesin aklında olan o Afrika algısının tamamen gerçekle alakası olmadığını anladım. Afrika sadece bir kıta. Tunus da Kuzey Afrika bulunuyor. Televizyondayadasosyal medyada gördüğümüz açlık, fakirlik temiz suya ya da temiz gıdaya ulaşamama problemi burada yok. Hatta mümkün değil. İnsanlar iyi eğitim alıyorlar ve Arapça ve Fransızcanın yanındaingilizce de konuşabiliyorlar. Buraya gelmeye karar verir


seniz göreceksiniz ki bize yansıtılanvegerçekten olanlar arasında bir benzerlik yok. Son dönemde her ülkenin yaşadığı ekonomiksorunları onlar da yaşıyor fakat var olan algı bütünüyle doğru değil. Geçirdiğimbütün günleri düşündüğümde ESC projemin amaçlarına ulaşabildiğimi hissediyorum. Ülkenin kültüründenvetanıştığım insanlardan çok şey öğrendim. Tunus Arapçası konuşmaya başladım. İnsanlar bana

yeni şeyler öğrettiler. Bunlar çoğunlukla somut şeyler değildi fakat tesiri oldukça etkili bazı kültürler öğeler öğrendim. Kendi ülkemizin ve kültürümü tanıtma imkanına sahip oldum. Bazı konularda yenilikler öğrettim ve aynı şekilde bende bir problemin nasıl farklı yollarla çözüleceğini öğrendim. Buradayken Afrika ve Afrika insanları, hatta Arap ülkeleri hakkındayanlışdüşüncelerimin olduğunu anladım. Tunus bambaşka bir yer. Bu ülkeye önyargılı veya önyargısıznasıl gelirseniz gelir bir şekilde değişime uğrayacaksınız. Değişimi ve dayanışmayı buradahissedeceğinize eminim. Bütün güzel deneyimler hayatıma büyük ölçüde etki etti. Projemebaşladığım tarihteki ben ile bitirdiğim tarihteki ben arasında biraz farklar var. Bu güzel deneyimkendimde eksik olan şeyleri farketmemi sağladı artık daha açık görüşlü olduğumu söylebilirim. Bu fırsata ulaşmama aracı oldukları için Serdar Abiye, Tunus'taki MentörümMounir Abi veOumeyma bir teşekkürü borç bilirim. Tunusu keşfetmek ve bu güzel deneyimyaşamak içinlütfen istekli olun. Çok şey kazanacağınıza eminim. 

Gönüllü olun, gönüllülük ile kalın.