Friday 3 March 2023

Işıl ÖNLÜ Türkiye Kasım 2022

Kasım ayı benim için çoğu güzelliğin ve yeniliğin geleceğine inandığım ve bu niyetle yola çıktığım heyecan dolu bir ay ve yolculuk.
Uçağa bindiğimde başlayan ve yolculukla şiddetini arttıran heyecanım. Yolculukta yeni insanlar ile tanışmaya çoktan başlamıştım. Uçağın Tunus’a indiğinde herkesin alkış yapması ve ülkelerine dönmelerine sağsalim varmanın verdiği şükrün ifadesi.
Havalimanında mentörümüz ile güleryüzü ile karşılayıp kalacağımız şehire yani Sousose doğru yola çıktık. Denizin maviliğini ve yazın o sıcaklığını hissettiğimiz müthiş bir şehir. Dilini hiç bilmediğim bir ülke. Ben bugün böyle bir ülkede uyandım.
Beni nelerin beklediğini bilmeden. Heyecanlı ve bir o kadar da meraklı bir güne ve yarınlara. Yeni insanlarla tanışmak, bazen bakışlarla anlaşmak, yardımlaşmak, tebessüm etmek, yoldan geçen birine Sabahul Hayr demek, hiç bilmediğim tatları deneyimlemek bu ülke işte bana bunların hepsini yaşattı.
İlk gönüllüsü olduğum kreşe gittiğimde bana bakıp tebessüm eden bir sürü yüz ile karşılaştım. Onlardan da öğreneceğim çok şey olduğunu iliklerime kadar hissettim.
Emna, Amira, Umeyma, Safe, Zeynep ve diğer öğretmenler hepsi her konuda bizlere yardımcı olmak için hazırlardı.
Sevgi her şeyin ilacıdır diyen biri olarak burada gerçekten sevginin dilinin yine “sevgi” olduğunu anladım, yaşadım sonuna kadar hissettim.
Sıcak insanları, tebessüm edişleri ve misafirperverlikleri ile beni mest etti.
Kayravan diye bir şehrine gittim. Mavi ile beyaz evlerin birleştiği bir. Orada bana eşlik edecek ve hep arkadaş kalacağım biri ile tanışacağımı bilmiyordum. Syrine..
Onunla çok güzel bir gönül bağı kurdum ve iki hafta sonra yeniden görüştük.
Bu ülke bana her gün yeni şeyler öğretiyor. Bu inanılmaz bir heyecan.
Öğrenmeyi ölene kadar kendime ilke edindiğim için buradaki her anım çok kıymetli.
Öğretmenlerimiz tanıştığım yeni arkadaşlıklar ve gözlerindeki ışıltıyı gördüğüm çocuklarım. İyi ki tanışmışız.
Beni daha neler bekliyor hepsini yaşayıp göreceğiz.